what´s under the hood of your irony

Igår var en härligt spontan dag, eller eftermiddag/kväll iaf...Det började med att jag å natalie satt i skolan, båda ganska less på allt så vi bestämde oss för att gå på moderna muséet, vilket vi gjorde. Sedan rullade det på, det blev mysigt fika med supergod chokladtårta på ett utefik (tack malmö för alla mysiga värmegrejer som finns överallt
även fast det tydligen är sjukt miljöskadligt, men just när man sitter där å fryser känns det som en bra grej, aja), sen hamnade vi på en bar med afterwork, vin för 35 spänn, jo man tackar! Alla folk sprang dock runt i kavajer och man kunde inte se någon med nån annan färg på kläderna än svart, vitt och grått. Men vi kompenserade det hela med att dra till Babel där de istället var klädda i harembyxor och stora, härligt färglada klänningar, jag trivdes som fisken i vattnet! De dansade konstdans och spelade (vad ska man kalla det?) spirituell musik. Alla satt på golvet och det slutade med att vi satt och improviserade på massa olika flöjter.
Idag har jag haft kvalitetstid med mig själv. Satt ute på balkongen barbent i bara klänning å solade, hur gött som helst! Inbillade mig att jag till och med fick lite färg. Sedan har jag vandrat runt på stan i flera timmar, provat massa fina kläder på second hand, fyndat på loppis, hängt i bokaffär och kollat in folk på stan i solskenet. Väl hemma har jag fått ihop sex matlådor och snart får jag besök av fina flickor. Ibland är livet fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0