ombytta roller

Kul att när man sett fram emot att komma hem, bli lite omhändertagen av föräldrarna, få lagad mat å bara inte behöva göra speciellt mycket så blir det helt tvärtom. Det är istället jag som tar hand om dem, båda har legat som döda fiskar i sängen hela dagen. Jag har diskat, städat, vart å handlat, fixat mat underhållit med musik (fast det sistnämda gör jag ju så gärna). Känner mig som en riktig husmor, det är ändå lite kul, typ... Men ser ut som om jag får åka till Irland utan dom, om det finns några bussbiljetter kvar till flygplatsen. Imorgon får dom dock klara sig utan mig lite, ska åka till musikskolan, träffa min gamla lärare å va med på klarinettgemensam hoppas på att få träffa två kära vänner senare mot eftermiddagen/kvällen också.
Nä, nu ska jag koka te å invänta Solsidan (fantastiskt med lite tv-tittande, tom reklamen är lite rolig när man är så ovan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0