sån här skit kanske borde stå i en dagbok istället ...

Jag skulle kunna skriva ner ett näst intill exakt schema på vad jag gör om dagarna. För det ser nästan exakt likdant ut från vecka till vecka vilket är sjukt tråkigt. Visst, det kan vara skönt å ha rutiner i livet men nån måtta får det va! Jag ska försöka ändra lite på det, jag kan ju ändå göra lite som jag vill med tanke på att jag typ inte går i skolan, typ 5 lektioner i veckan räknas knappt. Har tänkt att kanske prova det där med sovmorgon och öva på kvällarna istället, kanske kunde vara något. Det är nog heller inte så nyttigt för mig att bo själv, känns som jag växer fast i det här och kommer få välidgt svårt att anpassa mig till någon annan om jag jag nu skulle behöva det någon gång. Den där tiden för mig själv har blivit för mycket vana och något som jag nästan börjar trivas med. Det är ju gött att det inte känns jobbigt å vara själv men lite skrämmande på något sätt... Imorse slog tanken mig att mitt liv är nu, å vad ska jag göra idag? Jo, samma sak som jag göra alla andra dagar, gå till skolan å öva. Är det verkligen så livet ska vara? Inte mer händelserikt än så? Okej, det är inte så illa som det kanske låter. Är bara det att jag på sistone vart en riktig bitterfitta.

Jag har ju trots allt vandrat på - vägen till livet




Kommentarer
Postat av: Emmaaaaaaa

sen blir man inte gladare av att tänka på vad man gjorde förr. Jag menar, hur mycket roligare levde man för tio år sedan egentligen? man gick upp, gick till skolan, hittade i bästa fall på något med en vän och gick till sist och lade sig. varje dag... i 13 år!

Sedan det där med ensamheten kan jag också tycka är skön, om man väljer det själv. Nästa vecka - till exempel - ska jag sy för då blir jag ensam till torsdag. Just nu känner jag att jag skulle behöva lite Emma-tid; familjen tär på en, framför allt när man är i pms-tider, men jag överlever ;-)

Men om du vill leka är jag på på lite E&E-superdupermys! (the pms är över när jag kommer hem igen)

Hehe, bara detta inlägg visar väl på hur social jag är en kväll som den här, haha ;-)

2011-02-16 @ 22:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0